Διαδικασία δημιουργίας των "έξυπνων" πανιών

Τα καλύτερα πανιά ‘μεμβράνης’ κατασκευάζονται από την Quantum χρησιμοποιώντας τις πιο προηγμένες τεχνολογικά διαδικασίες σχεδιασμού, μορφοποίησης και διαμόρφωσης σχήματος, γνωστή ως iQ Technology®. Αυτή η κατοχυρωμένη τεχνολογία έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία ιστίων που είναι γρήγορα, αποδοτικά και με επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά, χαρακτηριστικά που δεν συγκρίνονται με πανιά άλλων κατασκευαστών.

ΒΗΜΑ 1 - Σχεδιασμός Πανιών (2D-3D Design)

Μέσα από κατοχυρωμένες διαδικασίες και λογισμικό, αρχικά καταγράφονται με λεπτομέρεια τα σημαντικά στοιχεία του σκάφους για την κατασκευή του κατάλληλου πανιού, και στην συνέχεια όλα τα στοιχεία συγκεντρώνονται σε ειδικό λογισμικό για την δημιουργία της δισδιάστατης μορφής του πανιού (2D). Έχοντας ορίσει την βασική γεωμετρία του πανιού και σε συνδυασμό με εξειδικευμένες πληροφορίες από βάσεις δεδομένων της Quantum για διάφορους τύπους σκαφών και πανιών, δημιουργείται η τρισδιάστατη μορφή του πανιού (3D).

Συλλογή Πληροφοριών για το σχεδιασμό πανιού

Αρχικά τα δεδομένα συγκεντρώνονται από πραγματικές μετρήσεις επί του σκάφους και σε συνδυασμό με μια από τις μεγαλύτερες βάσεις δεδομένων με στοιχεία σκαφών και πανιών της Quantum μαζεύουμε όλη την πληροφορία που χρειάζεται για τον σωστό σχεδιασμό πανιού. Επίσης το ειδικό λογισμικό Quantum sail measurement system, επιτρέπει με τις κατάλληλες φωτογραφίες ενός υπάρχοντος πανιού να ανακτηθεί πολύ χρήσιμη πληροφορία. Στη συνέχεια όλα τα δεδομένα εισάγονται στο λογισμικό σχεδιασμού της Quantum όπου και ξεκινά η δημιουργία του πανιού.

Σχεδιασμός πανιού 3D

Στη συνέχεια όλα τα δεδομένα εισάγονται στο κατοχυρωμένο λογισμικό της Quantum που συνδυάζει τρισδιάστατο σχεδιασμό, αεροδυναμική μελέτη, στατική μελέτη και μελέτη κατανομής ινών έτσι ώστε να καθοριστεί το βέλτιστο σχήμα πανιού για το συγκεκριμένο σκάφος.


 

ΒΗΜΑ 2 - Αεροδυναμική Μελέτη

Χρησιμοποιώντας το εικονικό τρισδιάστατο (3D) πρωτότυπο μοντέλο το οποίο διαμορφώθηκε από τις μετρήσεις τις οποίες αναφέραμε παραπάνω, οι σχεδιαστές μας μπορούν να κάνουν υπολογισμούς και να δουν τα αποτελέσματα των αεροδυναμικών δυνάμεων που ασκούνται στο πανί, των γωνιών του αέρα και των ταχυτήτων καθώς και τις πιέσεις και στις 2 πλευρές του πανιού. Τα αποτελέσματα όπως φαίνονται και στις εικόνες παρακάτω, βοηθούν τους σχεδιαστές να κάνουν τις σωστές προβλέψεις, και να διαμορφώσουν ανάλογα το σχεδιασμό του πανιού.


 

ΒΗΜΑ 3 - Στατική Μελέτη

Χρησιμοποιώντας την μέθοδο των πεπερασμένων, γίνεται μελέτη αντοχών και τις κατανομής των δυνάμεων που εφαρμόζονται πάνω στο πανί. Στο εικονικό τρισδιάστατο πανί έχουν ληφθεί υπόψιν για την μελέτη αυτή παράγοντες όπως ο εξοπλισμός του σκάφους και τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του πανιού. Μεγάλη σημασία δίνουμε στην αρχιτεκτονική κατανομή ινών πάνω στο πανί έτσι ώστε να βελτιστοποιηθεί ο σχεδιασμός για κάθε τύπο σκάφους και κάθε είδους χρήση.


 

ΒΗΜΑ 4 - Βελτιστοποίηση Σχεδιασμού

Λαμβάνοντας υπόψιν όλους τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση του πανιού, οι σχεδιαστές μας μέσω του εξειδικευμένου λογισμικού βελτιστοποιούν την σχεδίαση του, ενισχύοντας το δίκτυο ινών το οποίο συμπυκνώνεται στα σημεία που δέχονται τα μεγαλύτερα φορτία για μεγαλύτερη αντοχή και επιλέγοντας τα σωστά υλικά. Με αυτόν τον τρόπο η Quantum μπορεί και προσφέρει στον κάθε πελάτη ξεχωριστά το καλύτερο δυνατό προϊόν κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του σκάφους του αλλά και του είδους ιστιοπλοΐας που προορίζεται.


 

ΒΗΜΑ 5 - Κατασκευή Πανιού Fusion M

 

Τα πανιά Fusion M της QUANTUM κατασκευάζονται σε τελευταίας λέξης τεχνολογίας κέντρα, από εξειδικευμένο προσωπικό, ακολουθώντας πιστά τυποποιημένες διαδικασίες έτσι ώστε τα πανιά να έχουν όλα την ίδια αξιοπιστία και ποιότητα. Η QUANTUM έχει πολύ στενές επαφές με συμβούλους από τον ακαδημαϊκό τομέα ώστε να αναβαθμίζουμε τις πρακτικές μας και τον εξοπλισμό μας με την πιο σύγχρονη τεχνολογία. Η τελική μορφοποίηση του πανιού είναι μια διαδικασία που πραγματοποιείται απο τα εξης παρακάτω στάδια :-

Τοποθέτηση ινών

Οι ίνες από υλικά επιλογής τοποθετούνται με βάση τον σχεδιασμό, πάνω σε μια πολύ λεπτή αλλά ανθεκτική επίστρωση από Mylar film.  Συγκεκριμένη ποσότητα κόλλας απλώνεται μαζί με τις ίνες και στο τέλος άλλη μια επίστρωση από Mylar film τοποθετείται από πάνω.

Κενό αέρος

Στην συνέχεια το συγκρότημα του Mylar film και των ινών μπαίνει σε συνθήκες κενού αέρος έτσι ώστε να γίνουν όλα ένα "σώμα" και να απομακρυνθούν όλα τα αέρια. H αρχική πίεση είναι στο 1 bar.

Υπεριώδης Ακτινοβολία - Τελική Συγκόλληση (lamination)

Η κατάσταση του κενού αέρος συνεχίζει να υπάρχει και σε αυτό το στάδιο, και μάλιστα με πίεση πάρα πολύ υψηλή. Χρησιμοποιώντας υπεριώδη θερμότητα και εφαρμογή έξη με οκτώ τόνων πίεσης επιτυγχάνουμε την καλύτερη δυνατή συγκόλληση των υλικών του πανιού. Μέσα από αυτή τη διαδικασία δημιουργούμε μια μεμβράνη τέσσερις με πέντε φορές ανθεκτικότερη από άλλα συνθετικά πανιά ανταγωνιστών. Συγκεκριμένα λόγω της θερμότητας και της μεγάλης πίεσης, το Mylar film, οι ίνες και η κόλλα πολυμερίζονται μεταξύ τους, με αποτέλεσμα η μοριακή δομή των υλικών να συνδυαστεί.

Διαμόρφωση τελικού σχήματος

Έχοντας κατασκευάσει μια πολύ ανθεκτική συνθετική μεμβράνη, έρχεται η ώρα να της δοθεί σχήμα και βάθος. Τα πανιά παίρνουν το τελικό τους σχήμα μετά από την παραπάνω μορφοποίηση, έτσι ώστε να αποφύγουμε την συρρίκνωση και την στρέβλωση και να έχουμε ως αποτέλεσμα ακριβή και επαναλαμβανόμενα σχέδια πανιών. Συγκεκριμένα, η μεμβράνη θα κοπεί και το κάθε κομμάτι θα πάρει το σωστό σχήμα με ακρίβεια χιλιοστού. Στην συνέχεια τα κομμάτια αυτά θα ενωθούν (με ειδικές θερμοκόλλες) όπου και θα τους δοθεί το πραγματικό τρισδιάστατο σχήμα (3D) πανιού.


 

ΒΗΜΑ 6 - Επαλήθευση στον Νερό

Οι δοκιμές στο νερό από την Quantum Racing μας τροφοδοτεί με τις απαραίτητες πληροφορίες για μια συνεχή βελτίωση στο σχεδιασμό, την κατασκευή και απόδοση του πανιού. Οι αγώνες της κατηγορίας TP52 στο Audi Medcup Trophy, αλλά και του Soto40 Medcup, είναι μια πάρα πολύ σημαντική και αξιόλογη πηγή πληροφοριών, όπου εφαρμόζονται συνέχεια νέες τεχνολογίες μέτρησης της απόδοσης των πανιών όπως το Sail Vision System VSPARS. Το VSPARS μετράει σε πραγματικό χρόνο τις αεροδυναμικές γραμμές του πανιού και οι πληροφορίες αυτές χρησιμοποιούνται από τους σχεδιαστές αλλά και από τους τρίμερ των πανιών μας έτσι ώστε να βελτιώσουν την απόδοση του πανιού. Οι σχεδιαστές κυρίως, χρησιμοποιούν αυτές τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες για να βελτιώσουν τα αεροδυναμικά τους μοντέλα.